Pest Megyei Piros

Sződ: Príma ABC
Vácduka: NRGA Kisbolt
Kosd: Pálma Bisztró

A Pest Megyei Piros 2. szakaszát az igazolófüzetben leírt iránnyal fordítva jártuk be, mivel jobban jött ki a tömegközlekedés számunkra.
Korán reggel indultunk, az autót Vácon hagytuk a vasutállomás melletti P+R parkolóban, és a 7:02-es vonattal elmentünk Sződligetig.
A megállóhelytől kb. 3 km-es bemelegítő séta után érkeztünk meg Sződre.

Kora reggeli érkezésünk Sződre.

Humorban nincs hiány :)

A sződi pecsétet - néhány reggelire való túrórudi mellé - a Príma ABC-ben kaptunk a főutcán.

A templom mellett balra indultunk, itt csatlakoztunk rá a piros sáv jelzésre.

VIharos szélben, de szerencsére gyér vasárnapi autóforgalom mellett haladtunk az aszfaltos úton.

Csörög határában egy emu nézett vissza ránk egy udvarból. Állítólag ezt az ausztrál futómadarat egyre többen tenyésztik, mert minden porcikája hasznosítható.

Sajnos a túrának nem csak szép pillanatai voltak. Ezzel a "gyönyörű" és hatalmas szemétkupaccal Csörög után találkoztunk. Miért kell ezt?!

Csörög után felmásztunk egy kisebb kaptatón, majd leereszkedtünk Vácdukára.

Bélyegzőt ebben a kisboltban sikerült szereznünk, kedves volt a kiszolgálás. Idén mi voltunk az első PMP-s túrázók.
Itt jegyezném meg, hogy a Turistautak.hu-n kétféle térképpel is találkoztunk. Az egyik - a valóságnak megfelelően - balra mutatja a piros sáv letérését a kisbolt felé, a másik viszont egyenesen keresztül vezet a falun. Érdemes itt figyelni, és balra elkanyarodni, ha nem akarunk pecsét nélkül maradni.

Szentkép és lovak.

Elhagytuk Vácdukát és utunkat ragaszkodó, agyagos sárban folytattuk. A plusz tömeg próbára tette bokáinkat.

A piros elhalad emelett kis faház mellett is. Az ajtó rácsai beheggesztve, de a betört ablakon be lehetett kukucskálni. Valyon ki és mire használhatta?

Ágy, szék, 1997-es naptár.

Tovább haladva a piros elhagyottnak tűnő hobbitelkek és a Barátság I. kőolajvezetékkel párhuzamosan halad, majd jobbra rákanyarodik a Vác és Rád közötti autóútra.

Itt szintén vakartuk a fejünket. Az egyik térkép szerint a betonúton kell haladunk Rádig, a másik szerint jobbra a földúton érjük el a települést. Nem akartunk a forgalmas úton menni, így jobbra indultunk a lankás mezők felé. Kiderült, jó döntés volt, erre halad a piros.

Egy jó fél óra baktatás után elértük Rádot. A település határában játszótér és pihenő padok vannak, ott ültünk le pár percre.

Bélyegzőt - és az aktuális focimeccsel kapcsolatos információkat - a Rádi Presszóban kaptunk.

Utunkat tovább folytattuk, a piros a fő utcának számító Váci útcáról balra kanyarodik a templom mellett.

Szemben a teljesen elhanyagolt Muslay kúria romjai.

Valamikor így nézett ki a 18. században épült Muslay kúria. Forrás: arcanum

Elhagyva Rádot, végtelen mezők és "Windows hátterek" között bandukolunk.

Visszatekintve a településre. Nem sokan járják a Pest Megyei Pirosat, pedig nagyon sok szépet láthatunk útközben.

Gombászni máshol gombássz!

Nos igen, vót' sár.

Lassan célegyenesben vagyunk, már csak 1 km és beérünk a 2. szakasz célállomására, Kosd-ra.