Pest Megyei Piros
2020. 02. 03., h – 13:58
kornel

A Pest Megyei Piros jelvényszerző túramozgalom 1. szakasza Verőcétól Kosdig.

Bejárva: 2020.02.01.
Irány: Verőce -> Kosd

Pecsételőhelyek:
Verőce - vasútállomás forgalmi iroda
Katalinpuszta - látogatóközpont, illetve kéktúra bélyegző
Kosd - hivatalos PMP pecsét a Pálma Bisztróban (tel: 20/491-4454)

A verőcei vasutállomás aluljárójában. Pecsétet a forgalmi irodában szereztünk.

A piros sáv végigmegy a településen Pest irányába. A hobbiházak között az embert már ismerő mókussal is összefutottunk.

A hobbiházakat elhagyva a Fenyves-Hegy oldalában nagyszerű panoráma nyílik a Dunakanyarra. Itt esőbeálló és padok is találhatók.

Utunkat a Fenyves-Hegyre kapaszkodva folytattuk.

Pár száz méteres kitérővel megkereshetjük a GCFELE - Fenyveshegyi Lelátó geoládát is. Ilyen a kilátás a rejtekhely mellől.

Az út tovább folytatódik, elhaladunk a régi verőcei szénbánya tárói mellett, hallhatjuk a lőtéren gyakorlatozókat, végül az erdei út beletorkollik a forgalmas 2-es útba.

Rövid séta után megérkezünk Szendehely-Katalinpusztára. Több lehetőség is van a pecsételésre, kocsma, zöldségesbolt, ám mi tovább mentünk a kirándulóközpont felé.

A cél: Kosd, még 11 km.

Rockenbauer Pál kopjafája mellett haladunk el. A híres utazó, tévés ebben az erdőben lett öngyilkos - máig érthetetlenül -1987-ben. Wikipédia szócikke.

A Katalinpusztai Kirándulóközpont és Erdei Iskola bejárata. Középen látszik a Kéktúra bélyegző dobozkája, ezzel pecsételtünk a füzetbe. Innen több - akár kisgyermekekkel is bejárható - tanösvény indul el.

Egy darabig közösen haladunk a Kéktúrával, azonban a PMP nem mászik fel a Naszályra, hanem a Lósi-patak völgyében halad.

A szendehelyi vadászház.

Madártávlatból így néz ki a Gyadai rét, itt halad a Gyadai Tanösvény is.

Ezen az erdei úton megközelíthető a Katalinpusztai Látogatóközpont, középen egy játszótér, pihenő padokkal.

Csak óvatosan ezeken a rámpákon! Sajnos az egyik szakasz pont aladtunk szakadt le, eléggé el vannak korhadva a tartócölöpök.

Lassan kiérünk a Gyadai-rétről. A látogatóközpont környékén még elég sok turistával futhatunk ösze, azonban itt már senkivel sem találkoztunk. Számos magasles között komótosan haladtunk.

Most jobbra megyünk.

A nap ereje már csökkent, fel is vettük a kabátainkat. Nem sokkal 16 óra után érkeztünk Kosdra.

A bélyegző jelzés a Pálma Presszó felé mutat. Mi is megkerestük a presszót, azonban zárva volt. Elkezdtük a fotós igazolások elkészítését, amikor az udvarban megjelent egy kedves úriember, a presszó üzemeltetője. Kaptunk tőle hivatalos PMP bélyegzőt, azonban kiderült, hogy a vendéglátóhely bezárt, és nem is tudja megmondani, mikor nyitnak ki újra. Ha valaki bélyegezni szeretne, a kerítésen van egy telefonszám, ha épp a közelben vannak, szívesen adnak bélyegzőt a turistáknak. A telefonszám a bejegyzés tetején található.